Bestellingen in de winkel
Bestellingen via website
Op alle online aankopen (aangemaakt via de website of vergelijkbaar) geldt een zichttermijn van 14 dagen. Elke schade aan de verpakking dient binnen een termijn van 24u na de levering gemeld te worden via webshop@gerowonen.be.
Tijdens de zichttermijn is de koper verplicht om zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking, elke schade moet onmiddellijk gemeld worden. Hij zal het product zorgvuldig (zonder de verpakking te beschadigen) uitpakken en enkel gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en in originele verpakking aan Gero retourneren, de kosten hiervan worden gedragen door de koper, conform de door Gero verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Het niet zorgvuldig omspringen met goederen en verpakking kan in voorkomend geval vergoeding van de effectieve schade veroorzaken.
Elke terugzending dient vooraf gemeld aan Gero en wordt bevestigd door toekenning van een retournummer. Deze melding geschiedt bij voorkeur per email via webshop@gerowonen.be. De koper kan ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping.
Eventueel gedane betalingen zullen conform WER art VI.50 6§3 worden teruggestort nadat de goederen zijn ontvangen door de verkoper, binnen een termijn van 5 werkdagen en onder voorbehoud van waardevermindering door eventuele schade of bijkomende kosten.
De zichttermijn is niet van toepassing op:
- Aankopen die plaatsvonden in de winkel zelf.
- Aankopen op firma (B2B). Zichttermijn is enkel geldig op particuliere aankopen.
- Producten of diensten die met instemming en op vraag van de koper volgens zijn specificaties zijn vervaardigd of uitgevoerd, of die een persoonlijk karakter hebben, bijvoorbeeld artikelen besteld in een afwijkende kleur, afmeting of samenstelling, dan van de toonzaalmodellen of getoonde modellen op de website.
- Maatwerk dat enkel geschikt is voor 1 klant, bijvoorbeeld dressings, schuifwanden etc.
- Producten die om hygiënische en/of gezondheidsredenen niet kunnen worden geretourneerd en waarvan de verzegeling is verbroken. Bijv. matrassen, hoofdkussens, boxsprings, bedtextiel...
Omruilgarantie matras
- Enkel de omruiling van de matraskern is binnen de aangegeven periode gratis. Het transport en de montage is altijd betalend. Deze kost is afhankelijk van jouw woonplaats en eventuele verdieping.
- De tijk (hoes) is niet in de omruilgarantie inbegrepen. Enkel de kern kan éénmalig aangepast worden naar een ander slaapcomfort.