Maak een afspraak

Praktische zaken.

Meer info over levering, afhaling, retours en garantie.

Leverkosten

Drempellevering

Op vooraf vastgestelde datum (voor- of namiddag) worden jouw artikelen geleverd in verpakking tot aan de voordeur, in Vlaanderen.

Hiervoor gelden volgende tarieven:

  • €50 voor drempellevering in zone 1,2 en 3 (zones kan je hier raadplegen). Binnen deze 3 zones wordt de drempellevering gratis aangeboden bij aankoop vanaf €1500.
  • €75 voor drempellevering in rest van Vlaanderen.

A la carte levering

Hierbij worden je meubelen geleverd in de ruimte naar keuze op gelijkvloers. Goederen worden voor je gecontroleerd. Salons en boxsprings worden voor je uitgepakt en het verpakkingsmateriaal wordt meegenomen.

Hiervoor gelden volgende tarieven:

  • Zone 1: Gratis levering voor aankopen vanaf 1500 euro (m.u.v. outlet toonzaalmodellen). Indien aankoop lager ligt dan €1500, betaal je €75.
  • Zone 2: Gratis levering voor aankopen vanaf 2000 euro (m.u.v. outlet toonzaalmodellen). Indien aankoop lager ligt dan €2000, betaal je €75. 
  • Zone 3: Gratis levering voor aankopen vanaf 2500 euro (m.u.v. outlet toonzaalmodellen). Indien aankoop lager ligt dan €2500, betaal je €100.

De verschillende zones en hun bijhorende postcodes zijn hier te raadplegen.

Mits supplement kan je ook gebruik maken van volgende diensten :

  • Leveringen via trap: + 15 euro per verdieping
  • Ladderlift: 90 euro tot derde verdieping, + 15 euro per extra verdieping
  • Montage: volgens een vooraf vastgelegde lijst, raadpleegbaar in de winkel

Wil je jouw oude meubels ineens meegeven bij de levering van je nieuwe Gero meubels? Dat kan. Dit dient wel vooraf afgesproken te worden met de verkoper of met de persoon die de leveringsafspraak met jou maakt. Afhankelijk van het type meubel wordt hier een meerkost voor aangerekend.

 

Afhaling

  • Je kan je meubelen ook zelf ophalen in ons afhaalmagazijn. Misschien heb je wel een grote wagen of bestelbusje ter beschikking? Zo bespaar je de leveringskost uit. Artikelen die op voorraad zijn, kan je meteen ophalen.
  • Voor meubels die besteld moeten worden, word je op de hoogte gebracht van zodra deze opgehaald mogen worden.
  • Raadpleeg hier de openingsuren van ons afhaalmagazijn
  • Opgelet, je moet wel altijd eerst je afhaalbon komen ophalen aan de kassa in de winkel alvorens naar het afhaalmagazijn te gaan.

 

Retour

Het retourneren van aangekochte goederen is mogelijk als er aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt, enkel binnen de 8 werkdagen en op vertoon van het kassaticket. De voorwaarden zijn anders per type artikel.

  • Stockartikel (uit magazijn):
    Zit het artikel nog in de originele verpakking, dan krijg je een tegoedbon die 6 maanden geldig is na uitgifte ervan
    Zit het artikel niet mee in de originele verpakking, dan is er geen retour mogelijk
  • Shopartikel (uit afdeling 01: decoratie & verlichting): zit het artikel nog in de originele verpakking, dan krijg je een tegoedbon die 6 maanden geldig is na uitgifte ervan
  • Verlichting (uit afdeling 01: decoratie & verlichting): zit het artikel nog in de originele verpakking, dan krijg je een tegoedbon die 6 maanden geldig is na uitgifte ervan
  • Persoonlijke hygiëne (hoofdkussens, beddengoed, matrassen,...): geen retour mogelijk
  • Toonzaalartikel met uitverkoopkorting: geen retour mogelijk

Herroepingsrecht

Dit is enkel van toepassing op online aankopen (via website of vergelijkbaar). Hierop geldt een zichttermijn van 14 dagen. Na het verstrijken van deze zichttermijn is wordt de verkoopsovereenkomst een feit. Tijdens de zichttermijn is de koper verplicht om zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruikt maakt, zal hij het product met alle toebehoren en – bij voorkeur in originele verpakking – aan Gero retourneren. Het niet zorgvuldig omspringen met goederen en verpakking kan in voorkomend geval vergoeding van de effectieve schade veroorzaken. Elke terugzending dient vooraf door koper gemeld te worden aan Gero. De koper kan hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping indien gewenst en kan dit opvragen bij Gero. Eventueel gedane betalingen zullen conform WER art. VI.50 §3 worden teruggestort nadat goederen zijn ontvangen door de verkoper.

De zichttermijn is niet van toepassing op:

  • Aankopen op firma (B2B). Zichttermijn is enkel geldig op particuliere aankopen.
  • Producten of diensten die op vraag van de koper volgens zijn specificaties zijn vervaardigd of uitgevoerd, of die een persoonlijk karakter hebben, bijvoorbeeld artikelen besteld in een afwijkende kleur, afmeting of samenstelling, dan van de toonzaalmodellen of getoonde modellen op de website. Ook producten die  duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (vb. producten die samengesteld dienen te worden voor de koper). 
  • Maatwerk
  • Producten die om hygiënische en/of gezondheidsredenen niet kunnen worden geretourneerd en waarvan de verzegeling is verbroken. Bijv. matrassen, hoofdkussens, ...

 

Garantie

De verkoper verleent een garantietermijn van 2 jaar te rekenen vanaf de datum van levering. Ingeval het geleverde consumptiegoed niet in overeenstemming is met de overeenkomst, verbindt de verkoper zich ertoe het consumptiegoed in overeenstemming te brengen zonder kosten voor de koper. De meldingstermijn bedraagt 2 maanden. Gedurende de tijd die nodig is om het goed te herstellen of te vervangen, wordt de garantietermijn opgeschort.